Totalt antall sidevisninger

søndag 23. oktober 2011

På besøk i Rogaland

 

Da Hageselskapet Averøy Hagelag ble kåret til ÅretsHagelag2010 i Norge på rep.møtet i Førde, ble jeg invitert til HS Rogaland. I septembe 2011 tok jeg turen. Da skulle Rogaland ha idé-og erfaringsmøte, og jeg skulle fortelle hva vi driver med på Averøya..

IMG_9415

Jeg tok flyet torsdag, helt uvitende om hva jeg skulle de første dagene..Henry Tendenes og Liv Todnem ventet på flyplasset, og vi lunsjet på Kvassheim Fyr etter å ha kjørt langs Jæren. Nyydelig!

IMG_9231

Etter å ha kost oss ved havet og Jæren, gikk turen til Henrys landsted. En nydelig Bestemorshage, som man kan se i TV Vest Hageserie, linker finner du her

IMG_9502

IMG_9489

IMG_9492

IMG_9493

Henry som er hobbykokk disket opp med nydelig mat og jeg ble sendt i hagen for å plukke Bjørnebær som vi hadde til dessert, selvsagt med det rette tilbehør..

IMG_9477

Fredag morgen fikk jeg en fantastisk overraskelse…de skulle ta meg med til FLOROGFJÆRE!!!! Noen misunnelige?? jepp, kan dere bare være..

IMG_9287

IMG_9436

Anbefaler turen til denne øya neste gang du er i området, og hagen var verdt det, men jeg ville dradd enda en gang bare for å oppleve kokken og maten hans!!

IMG_9310

IMG_9312

Lørdag morgen var det duket for Hageselskapet Rogalands idé-og erfaringsmøte. Jeg var den første som skulle snakke til forsamlingen etter den formelle starten..heldigvis..man slipper å bli så veldig nervøs da..

IMG_9430

Jeg hadde en fantastisk langweekend på besøk i Rogaland og ble oppvartet som en Prinsesse absolutt hele tiden. Samtidig fikk jeg mye erfaring og fikk lære mye om hvordan et godt fylkeslag kan fungere.

 

Eva Cathrin

(Dette innlegget kommer også i min private blogg: Hagemor )

Ingen kommentarer: