Totalt antall sidevisninger

søndag 23. oktober 2011

Utsending til byen, 1000 Åpne Hager

 

IMG_7792

Vi ble ønsket hjertelig velkommen inn i Kari Stølans fantastiske byhage i Kristiansund. I hagen var det utallige rom og sikkert en million sitteplasser. Her kan man vandre mange ganger, og oppdage noe nytt hver gang. Midt i hagen ligger den største Kristornen jeg noensinne har sett..og oppi der fant vi et barn..I Eika, som også var hjem for en voldsom klatreplante, hang en slengdisse. Det er tydelig at hagen har hjerterom både for voksne og barn.

IMG_7849

IMG_7795

Rita Grimsmo, leder i Hageselskapet Kristiansund fant vi i hagen

"Vokt dem for katten", sto på et skilt utenfor den hvitmalte porten, og jammen fant vi en nydelig katt. Kari Stølan kan fortelle at når hun flyttet til dette stedet, ble katten en dag borte.."En ypperlig mulighet! Jeg kunne virkelig gå rundt å lete etter katten..og fikk snoket skikkelig i andres hager og samle inspirasjon..." Et godt tips til andre...du trenger ikke ha katt...bare gå rundt og lat som du "kisser" etter katten...Også et godt tips for å bli kjent med nye naboer..

IMG_7802

jeg traff noen medlemmer fra hageselskapet Averøy i hagen, Elin Hagen var den ene, men flere kom etter hvert

Kari Stølan serverte hjemmelaget nydelig hylleblomstsaft, og denne hagen kan man avtale besøk i andre dager også.

IMG_7835

Det var flere andre hager rundt om på Nordmøre og jeg håper at enda flere vil åpne porten sin for besøkende neste år.

IMG_7814

IMG_7819

 

IMG_7855

Det var virkelig trivelig å besøke en hage på denne fine dagen, og jeg håper at Averøy kan ha mange åpne hager på neste års aksjon 1000ÅpneHager2012 den 12. august.

Eva Cathrin

(Dette innlegget finner du også i min private blogg: Hagemor )

Ingen kommentarer: